Nasi jadi bubur…

June 28, 2008 at 5:42 am (B e r i n g a t, Cerpen) (, , )

“Maaaaddd…banguuunnn,” Kumim menjerit mengejutku dari muka pintu bilikku. Aku menggosok-gosok mataku yang tidak gatal itu sambil mengerling ke arah jam dinding yang terletak setentang dengan katilku. Pukul 7.30 pagi. “Aduss…buang tebiat ape si Kumim nih. Tak ada kerja lain ke nak kejut aku pagi-pagi buta ni…pak arab pon belom bangun lagi tau tak…,” aku bermonolog sendirian.

Read the rest of this entry »

Advertisements

Permalink Leave a Comment

Berserah

April 25, 2008 at 12:47 pm (Cerpen) (, )

Pilot Shaker berputar pantas di jemarinya. Matanya masih tertumpu pada soalan terakhir untuk written Physiology. Otaknya dikerah sekuat mungkin bagi mencari jawapan untuk soalan terakhir tersebut. Segala data-data yang telah disusun semalam cuba diselongkar semula. Mungkin jawapan tersebut menyorok di celah Area 44 ataupun tersesat di Broca’s area. “Haih…aku rasa dah hafal dah bab ni. Baru jer semalam. Mane lah pulak budak tu pergi”. Fikirannya masih buntu sedangkan masa menjawab hampir tamat.

Read the rest of this entry »

Permalink 3 Comments